ROZHOVOR S ABSOLVENTKOU SOCIÁLNÍ PRÁCE JITKOU KOTAČKOVOU

JITKA KOTAČKOVÁ

1. Jak dlouho vám trvalo uplatnit se na trhu práce po studiu na SVOŠS?

        Měsíc po absolutoriu jsem našla zaměstnání v oboru.

2. Byli vám přínosné praxe z této školy?

       Praxe byly velmi přínosné! Bylo jich hodně a byly velmi rozmanité. Ze zkušeností získaných na praxi mohu čerpat do dnes. V té době, v tom věku, to bylo všechno nové, v mnohém překvapující, proto se více vrylo do paměti. Některé zážitky byly také silně emotivní.

        Navíc jsem díky praxi získala po ukončení studia zaměstnání. Hrála v tom roli také určitá shoda náhod, ovšem podstatné je, že mě můj budoucí zaměstnavatel oslovil na základě spokojenosti s výkonem mé praxe. Velmi proto všem doporučuji co nejzodpovědnější přístup k praxi! 

3. Vydali jste se cestou předškolní nebo mimoškolní pedagogiky nebo cestou sociální práce a proč?

          Studovala jsem obor sociální práce a od ukončení školy se věnuji sociální problematice.

4. Jak dlouho už na této škole nestudujete?

          Absolutorium jsem dělala v roce 2004, tedy 17 let.

 5. Který předmět pro vás byl oříškem při studiu?

        Nejtěžší byla asi sociální politika. Politika je pro mě málo čitelná, bližší jsou mi konkrétní osudy konkrétních lidí.

 6. Doporučili byste školu vašim známým a proč?

        Určitě bych školu doporučila, ráda na dobu studia vzpomínám. Bylo to všechno jiné a po střední škole se sešli studenti, kteří již věděli alespoň rámcově, kam chtějí svůj profesní život směrovat. Prostředí školy bylo milé a učitelé vždy vstřícní. Myslím, že nebyl problém ani s individuálním přístupem. Snad proto, že škola je zaměřena sociálně, dokáže lépe vycházet  vstříc potřebám studentů. Atmosféra školy byla celkově velmi vlídná a vždy tam panovalo nakažlivé nadšení do nových projektů.

Komentáře